utorak, 9. travnja 2013.

Djeca i boje


Već sam spomenula važnost boja u radnom prostoru. 
Logopedski prostori su uglavnom prepuni svih onih šarenih dječjih stvari; slagalica, kockica, slikovnica... a što je slikovnica šarenija, prije privuče dijete čijoj sreći nema kraja kada lista stranice i pomno proučava te slike. 
Boje su često interes naše djece, stimulator, pokretač.


No, kada dijete počne vidjeti boje? Da li to uči?
Vid se postepeno razvija kroz cijelu prvu godinu života. Razvoj percepcije boja kreće uočavanjem crvene i žute, a zatim zelene i plave. Iako boje "postoje u oku djeteta", ono ih ne zna prepoznati, razvrstati ili imenovati. Sve to tek mora naučiti i dio je kognitivnog (spoznajnog) razvoja djeteta.  



Dijete će postepeno razvijati svijest svojih spoznaja, a negdje oko treće godine života spremmno naučiti razlikovati boje, razvrstavati elemente po bojama, grupirati ih te imenovati određenu boju. 


Pri učenju prepoznavanja boja potrebno je započeti s jakim osnovnim bojama (crvena, žuta, zelena i plava), i vezati ih uz elemente koje su obojani upravo tom bojom. Primjerice, žuto sunce, plavo more, zelena trava, crveno srce. Učimo dijete osnovnim bojama, a potom se postepeno uvodi još boja.


Roditelji, nemojte raditi grešku i "podrazumijevati" da vaše dijete zna boje i da će ih samo naučiti. Provjerite njegova/njena znanja - ono treba vašu pomoć. U svakodnevnim aktivnostima imenujte predmete, objekte, životinje i njihove boje.



Ovih par sličica iz mog posta su primjeri koje koristim u radu s djecom – imenovanje predmeta sa slika, funkcije predmeta, povezivanje predmeta sa slika i pripadajućih boja te grupiranje. 
Sličan materijal za rad možete napraviti i vi; uz više različitih slika predmeta iste boje možete osmisliti i igre uz koje će dijete lakše usvajati boje! Budite kreativni! 
I jedan mali koristan savjet za kraj - bilo bi dobro slike plastificirati jer ćete tako produžiti rok trajanja sličica. 

Pozdrav!

Teta Logopedica





Nema komentara:

Objavi komentar