ponedjeljak, 8. travnja 2013.

Boje u radnom prostoru - šareni dječji svijet?

Uslijed silnog razmišljanja o uređenju svog prostora za rad, stalno su mi u glavi materijali za rad... one koje radim sama (DIY is the best), one koje kupim (jer su suviše komplicirane da ih napravim sama), knjige/priručnici i hrpe slikovnica... ali i boje. Da, boje. 


Radila sam u prostorima totalno neprilagođenom za logopedski rad gdje se nisam osjećala baš stimulativno, a zidovi obojani u smeđe/bež nisu baš poticali na kreativnost. Mijenjala sam ih novim prostorima... no, okružena bijelim zidovima osjećala sam da je sve nekako sterilno i da nešto nedostaje... malo slobode, da to je to! 

U svakom sam tražila sebe. 
Malo poticaja, malo boje.

Shvatila sam koliko te boje utječu na mene, na moj rad. Čitajući o psihologiji boja i boja u prostoru, i doznala koliko boje utječu na naše raspoloženje i ugođaj prostora u kojem provodimo vrijeme. Prilikom odabira boja u kućnom ili radnom prostoru pokušavamo kombinirati boje koje najbolje odražavaju naš karakter jer time stvaramo okolinu u kojoj osjećamo udobno. No, u ovom slučaju važno je misliti i na njihov utjecaj na dijete.


Koje je boje poželjno upotrijebiti? 

- Zelena boja djeluje smirujuće djeluje na živčani sustav, poznata je kao boja mira, smirenosti, odmora, uravnoteženosti, razmišljanja.

- Plava boja smiruje ritam srca i disanja, potiče aktivnosti uma, introspekciju, koncentraciju, usmjerava introvertno – zovu je i bojom mira, svježine, prozračnosti, tišine, odmora.

- Bijela je boja jasnoće i na bijelu boju se uglavnom odazivamo pozitivno. 

Radni prostori logopeda su uglavnom bijele boje, izgledaju prostrano, ali puno bjeline izgleda pusto i sterilno, poput bolnice (što zna negativno djelovati na dijete) pa preporučam da bijele zidove ukrasite dječjim motivima.  Djeci neće škoditi ni druge boje, no koristite ih umjereno i više kao dodatak jer neke mogu biti energične, preintenzivne ili pak pretamne. Činjenica je da djeca vole boje i to najbolje pokazuju svojim crtežima! 

Iskoristite šareni dječji svijet kao inspiraciju za uređenje svog radnog prostora!

Pozdrav!


Teta Logopedica




Nema komentara:

Objavi komentar