petak, 29. kolovoza 2014.

Logopedske Ludorije uz glas L

Ovisno o skupini glasova koja su zahvaćena poremećajem, pogrešan izgovor glasova dijelimo u nekoliko skupina. Lambdacizam je poremećaj izgovora glasova /L/ i /Lj/. 
Već sam u prethodnom postu s glasom /R/ pokazala slike iz bilježnica marljive djece s kojom radim. 
Ovaj put donosim svoje terapijske ludorije/črčkarije/zadatke s glasom /L/. 

No, prije samog prikaza zadataka željela bih napomenuti da svi zadatci mogu izgledati šareno i zanimljivo, no osobi koja ima velikih poteškoća s izgovorom ovog glasa ništa od ovog nije nimalo zanimljivo. Dapače, sjetim se jednog sramežljivog dječaka (kod mene je bio uvijek pristojan i sramežljiv, no kasnije sam shvatila da je to bio strah i zatomljena unutarnja borba) koji je u imenu i prezimenu imao taj glas. Glas /L/ koji ga je strašno mučio i kojeg je zaista mrzio. Bili su trenutci kada sam mislila da bi bio najsretniji da može iskidati bilježnicu s logopedske terapije na tisuću komadića, da se može svakom onom lavu i slonu smijati u lice, da može svaku onu pjesmicu s glasom /L/ reći na glas bez greške. Mučio se, borio i na kraju odustao. Roditelji su smatrali da će oni sami, uz pomoć te šarene bilježnice imati bolju ulogu logopeda svom djetetu. Dobro. Malog borca više nisam vidjela, a mama je jednom prilikom samo skrenula pogled. Od druge djece iz njegovog susjedstva sam čula da "još uvijek ne zna reći L". Poanta ove živopisne priče jest da treba biti uporan, imati strpljenja, vjerovati sposobnostima vašeg logopeda , a najviše -  imati razumijevanja za dijete kojem se njegova teškoća čini kao najveći problem ovog svijeta. 

No, vratimo se na ono šarenilo zadataka. Izdvojila sam par zadataka : ovakav princip zadataka koristim s predškolcima i mlađim školarcima -  poremećaj izgovora glasa /L/.



 



Pozdrav, 

Teta Logopedica





Nema komentara:

Objavi komentar